ÄITIYSJOOGA

ÄITIYSJOOGA


HOLISTIC PREGNANCY 5-WEEK ONLINE COURSE  June 2021


FREE 21-day Pregnancy Self Care Challenge – 9. August 2021

JOOGAA RASKAUDEN AJALLE JA SYNNYTYKSEEN

Aika kahdeksan ja neljännentoista viikon välissä on herkkää aikaa, jolloin on erityisen tärkeää levätä tarpeeksi, eikä ylisuorittaa fyysisesti. Tänä aikana on parasta välttää raskasta harjoitusta vaikka sinulla olisikin vahva pohja joogassa. Tämä tunti on suunniteltu tälle tärkeälle ajanjaksolle. Kaksi tärkeintä ominaisuutta raskauden aikana ovat tietoisuus ja rentoutuminen, joista molempia voi kultivoida hengityksen avulla. Koskaan ei ole liian aikaista aloittaa opettelemaan hengitys- ja rentoutumistekniikoita.

Hengitysharjoituksia

Lantionpohjan hallintaa

Helliä venytyksiä

Selkärangan linjausta

Tunteiden tasapainoittamista

Työkaluja tasapainon saavuttamiseen muutosten keskellä

Syvän sisäisen rauhan löytämistä

Otathan huomioon, että kaikki normaalit joogatunnit eivät ole sopivia raskaana oleville. Jos tulet raskaaksi, harkitse ’prenatal’ tunneille siirtymistä. Liiallinen lämpö, ylivenyttäminen, syvät kierrot, lukot sekä syvät taaksetaivutukset voivat mahdollisesti olla haitallisia sekä äidille, että vauvalle.

2 & 3 JAKSO (14-40 viikkoa) 


– ei sovi ensimmäisellä kolmanneksella oleville
Kahdella viimeisellä kolmanneksella keskitymme synnytykseen valmistautumiseen. Jokainen raskaus on ainutlaatuinen ja siksi pienet tuntikokomme antavat opettajallemme mahdollisuuden keskittyä jokaiseen tulevaan äitiin huolellisesti, oli kyseessä ensimmäinen tai toinen raskaus.
Tällä tunnilla opit tekniikoita rentoutumiseen, itsesi keskittämiseen ja energisoitumiseen. Harjoittelemme myös vahvistamaan yhteyttä vauvaan. Käymme läpi hengitysharjoituksia ja fyysisiä liikkeitä kivun ja epämukavuuksien helpottamiseen ja opettelemme, miten liikkua turvallisesti. Raskausjooga sopii kaikille naisille aikaisemmasta joogakokemuksesta riippumatta.
Toisen ja kolmannen kolmanneksen harjoitus sisältää:
Rintakehän avaamista hengityksen syventämiseksi
Tilan luomista vauvalle
Lantion lihasten avaamista
Selkärangan linjausta
Tunteiden tasapainoittamista
Työkaluja tasapainon saavuttamiseen muutosten keskellä
Syvän sisäisen rauhan ja rentoutumisen löytämistä

Synnytykseen valmistautumiseen ja sen jälkeiseen aikaan liittyviä ohjeita annetaan myös näillä tunneilla. Opettajamme vastaa aina mielellään kysymyksiin. Tunneilla tapaat myös monia muita samassa tilanteessa olevia tulevia äitejä, joilta voit saada tukea tänä tärkeänä aikana.

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

Tarjoamme myös räätälöityjä synnytysvalmennuskursseja tarpeesi mukaan. Lisää tietoa aiheesta löydät sivuiltamme TYÖPAJAT. Mikäli haluat tietoa tulevista kursseista, ystävällisesti ole yhteydessä nicola(A)purnayoga.fi.

SIGN UP

”After 10 years of trying out dozens of disappointing yoga classes I had came to the conclusion than this just wasn’t for me, but still gave it a last chance when I got pregnant. Purna yoga prenatal classes has been the best thing that has happend to my body in years, and definitly changed my all attitude towards yoga. The teacher is adorable, concrete and competent, always targeting the hour to our specific needs, and it is not possible not to feel at your best after a class!” Maï S. Helsinki

POSTNATAL – SYNNYTYKSEN JÄLKEINEN JOOGA

Postnatal aikaa kutsutaan myös raskauden neljänneksi kolmannekseksi. Tämä on isojen muutosten aikaa – aikaa kohti äitiyttä, vauvan kanssa yhteyden luomista ja oman kehon hiljalleen synnytyksestä palautumista. Hellät harjoitukset ovat olennaisia, jotta keho palaa tasapainoon ja vahvistuu synnytyksen jäljiltä.

Postnatal jooga tunneilla keskitymme palauttaviin venytyksiin, syvään hengitykseen ja pienien hitaiden liikkeiden löytämiseen. Todella tärkeää on myös löytää uudelleen ryhti ja oikea asento kehossa sekä kehon sulkeminen synnyttämisen jälkeen.Ensimmäiset kolme kuukautta synnytyksen jälkeen prioriteettimme tunneilla on selkärangan uudelleen linjaus, lantion lihasten vahvistaminen sekä olkapäiden ja rintakehän avoimuuden kehittäminen. Tänä aikana rentoutuminen ja rauhoittuminen ovat myös tärkeässä roolissa. Neljännen kuukauden jälkeen hiljalleen siirtyminen ‘’normaaliin’’ joogaharjoitukseen voi alkaa.

EARLY POSTPARTUM YOGA FOR MUMS 1-6 weeks after birth

 Private class series 3x- home visit or online

The early postpartum period is a very special time where you are just getting to know your baby and your new body with the birthing experience still very fresh. It can be quite overwhelming to manage the feedings, the nappy changes and reading the babies cues, often there is no time to think about yourself and how you feel.

Why is early postnatal yoga important? Closing up the body within the first weeks after birth helps combat the baby blues, prevents accumulation of tensions in the shoulders and back, teaches you how to relax with your baby so you can enjoy bonding together.

This is an individual class designed for your specific needs:

  1. You will have a phone call with the teacher, talk about the birth and how the next 3 sessions will look like
  2. You meet the first time at your home or online for 30-60 minutes
  3. You meet the second time to build more strength for 30-60 minutes
  4. You meet the third time to prepare you for postnatal yoga group classes for 60 minutes

During these sessions your baby will be with you, you will learn feeding positions, how to handle the baby for relieving back pains, gentle exercises to stabilise back and pelvis, relaxations in many different and creative ways and much more.

Book a class by contacting nicola(at)purnayoga.fi

The price for 3 private sessions is 198€. What a great gift for a new mum.

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

or Instagram purnaprenatal

 

Postnatal Yoga & Baby Massage LIVE STREAM-ONLINE course

Congratulations to your baby! Would you like to enjoy this special time of your life with and learn the magic of touch with baby massage? And being guided to recover from birth with gentle stretches, deep breathing and small slow movements?

The first few months with a new born baby is a magical time. It is so precious for building a relationship with your baby, simultaneously big changes and adjustments are happening in a women’s life.

You may have different kinds of body sensations and emotions after giving birth, and stepping into a new role in your life as a mother is not always easy, but you are not alone.

In this ONLINE course make friends with other moms and babies. We will meet 5 times during this time for 60 minutes with time to chat and get to know each other. And all of it from the comfort of your home.

Regaining posture, closing the body after giving birth, preventing stress incontinence and womb prolapse are only some of the benefits of postnatal yoga.

Babies love touch which is vital for their well being. Baby massage is relaxing, makes them sleep better and helps them with the digestion difficulties. We will combine baby massage with our postnatal yoga practises.

These sessions together with your baby will make it fun to adjust into motherhood and is a beautiful way to get to know each other to create a bond for life.

This course is ideal for babies from the age of 3 weeks to 6 months.

Online Course price: 85€ – which includes the recording of each class available for 30 days

If you have an existing card with us at the studio it can be deducted to this price! Please sign up for the full course, no drop in’s!

With Laura Carlborg

500-hour Purna Yoga Instructor

Specialised in Pregnancy and Postnatal Yoga + Baby massage

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

VALMISTAUTUMINEN SYNNYTYKSEEN KUMPPANIN / TUKIHENKILÖN KANSSA

Tarkista päivämäärät kohdasta ‘Typöjat’

Jokainen synnytys on erilainen ja ainutlaatuinen. Tällä kurssilla opit jättämään turhat ennakko-odotukset sivuun, ja niiden sijaan, voit keskittyä kasvattamaan itseluottamusta joka johdattaa sinut positiivisen synnytyskokemuksen saavuttamiseen.

Tukeakseen synnytyksen kehityskulkua, lantion on oltava laajentunut sen maksimaaliseen kokoonsa jotta vauva voi vaivattomasti kulkea synnytyskanavaa pitkin. Liikkumisen vaivattomuus ja tietyt asennot helpottavat avautumista. Kumppanin / tukihenkilön tuki ja apu ovat tärkeässä asemassa tässä vaiheessa. Työpajassa harjoittelemme erilaisia synnytysasentoja sekä opimme miten käyttää hengitystä tehokkaasti apuna saavuttaaksemme parhaan lopputuloksen. Pari tulee oppimaan miten käyttää ääntä apuna synnytyksen stimuloimisessa sekä rentoutumisen helpottamisessa. Synnytyksen tukihenkilö saa käytännöllisiä vinkkejä joiden avulla hän voi mahdollisimman luonnollisesti avustaa synnytyksen kulussa.

Työpajassa opit:

Syvempää ymmärrystä vauvan matkasta synnytyskanavassa sekä positiivisten synnytyshormonien psykosomaattisista mekanismeista.

Liikkumisen helppoutta painovoimaa hyväksi käyttäen.

Hengityksen ja äänen tehokasta käyttöä.

Rentoutumista supistusten aikana sekä niiden välissä.

Synnytyslihasten ja välilihan vapauttamista sekä niiden venyttämistä ilman pelon tunnetta. Näin vauvalla on enemmän tilaa liikkua.

Oikeanlaisia hengitystekniikoita. Tarkoitus on ohjata kehoa synnyttämään lempeästi opettelemalla käyttämään uloshengityksen rauhaisaa voimaa.

Muuttamaan äitiyteen siirtymisen pelon tyyneksi voimaksi. Jokaisesta naisesta löytyy sisäinen voima jonka löytämiseen jooga tarjoaa tehokkaita työkaluja.

Hinnat:

2-8 parin ryhmät 115€ / pari

Yksityinen työpaja yhdelle parille 155€

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

or Instagram purnaprenatal

logo
logo

Fredrikinkatu 67 E 42 | 00100 Helsinki
info(at)purnayoga.fi | p. +358 50 3533970

Developed by Heikki Kujala and design by Studio Ina Fiebig