SINUN RASKAUTESI

SINUN RASKAUTESI

JOOGAA RASKAUDEN AJALLE JA SYNNYTYKSEEN

KAIKKI JAKSOT

Aika kahdeksan ja neljännentoista viikon välissä on herkkää aikaa, jolloin on erityisen tärkeää levätä tarpeeksi, eikä ylisuorittaa fyysisesti. Tänä aikana on parasta välttää raskasta harjoitusta vaikka sinulla olisikin vahva pohja joogassa. Tämä tunti on suunniteltu tälle tärkeälle ajanjaksolle. Kaksi tärkeintä ominaisuutta raskauden aikana ovat tietoisuus ja rentoutuminen, joista molempia voi kultivoida hengityksen avulla. Koskaan ei ole liian aikaista aloittaa opettelemaan hengitys- ja rentoutumistekniikoita.

  • Hengitysharjoituksia
  • Lantionpohjan hallintaa
  • Helliä venytyksiä
  • Selkärangan linjausta
  • Tunteiden tasapainoittamista
  • Työkaluja tasapainon saavuttamiseen muutosten keskellä
  • Syvän sisäisen rauhan löytämistä

Otathan huomioon, että kaikki normaalit joogatunnit eivät ole sopivia raskaana oleville. Jos tulet raskaaksi, harkitse ’prenatal’ tunneille siirtymistä. Liiallinen lämpö, ylivenyttäminen, syvät kierrot, lukot sekä syvät taaksetaivutukset voivat mahdollisesti olla haitallisia sekä äidille, että vauvalle.

2 & 3 JAKSO (14-40 viikkoa) – ei sovi ensimmäisellä kolmanneksella oleville

Kahdella viimeisellä kolmanneksella keskitymme synnytykseen valmistautumiseen. Jokainen raskaus on ainutlaatuinen ja siksi pienet tuntikokomme antavat opettajallemme mahdollisuuden keskittyä jokaiseen tulevaan äitiin huolellisesti, oli kyseessä ensimmäinen tai toinen raskaus.

Tällä tunnilla opit tekniikoita rentoutumiseen, itsesi keskittämiseen ja energisoitumiseen. Harjoittelemme myös vahvistamaan yhteyttä vauvaan. Käymme läpi hengitysharjoituksia ja fyysisiä liikkeitä kivun ja epämukavuuksien helpottamiseen ja opettelemme, miten liikkua turvallisesti. Raskausjooga sopii kaikille naisille aikaisemmasta joogakokemuksesta riippumatta.

Toisen ja kolmannen kolmanneksen harjoitus sisältää:

  • Rintakehän avaamista hengityksen syventämiseksi
  • Tilan luomista vauvalle
  • Lantion lihasten avaamista
  • Selkärangan linjausta
  • Tunteiden tasapainoittamista
  • Työkaluja tasapainon saavuttamiseen muutosten keskellä
  • Syvän sisäisen rauhan ja rentoutumisen löytämistä

Synnytykseen valmistautumiseen ja sen jälkeiseen aikaan liittyviä ohjeita annetaan myös näillä tunneilla. Opettajamme vastaa aina mielellään kysymyksiin. Tunneilla tapaat myös monia muita samassa tilanteessa olevia tulevia äitejä, joilta voit saada tukea tänä tärkeänä aikana.

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

Tarjoamme myös räätälöityjä synnytysvalmennuskursseja tarpeesi mukaan. Lisää tietoa aiheesta löydät sivuiltamme PURNA VIIKONLOPUT. Mikäli haluat tietoa tulevista kursseista, ystävällisesti ole yhteydessä nicola(A)purnayoga.fi.

POSTNATAL – SYNNYTYKSEN JÄLKEINEN JOOGA

Postnatal aikaa kutsutaan myös raskauden neljänneksi kolmannekseksi. Tämä on isojen muutosten aikaa – aikaa kohti äitiyttä, vauvan kanssa yhteyden luomista ja oman kehon hiljalleen synnytyksestä palautumista. Hellät harjoitukset ovat olennaisia, jotta keho palaa tasapainoon ja vahvistuu synnytyksen jäljiltä.

Postnatal jooga tunneilla keskitymme palauttaviin venytyksiin, syvään hengitykseen ja pienien hitaiden liikkeiden löytämiseen. Todella tärkeää on myös löytää uudelleen ryhti ja oikea asento
kehossa sekä kehon sulkeminen synnyttämisen jälkeen.

Ensimmäiset kolme kuukautta synnytyksen jälkeen prioriteettimme tunneilla on selkärangan uudelleen linjaus, lantion lihasten vahvistaminen sekä olkapäiden ja rintakehän avoimuuden
kehittäminen. Tänä aikana rentoutuminen ja rauhoittuminen ovat myös tärkeässä roolissa. Neljännen kuukauden jälkeen hiljalleen siirtyminen ‘’normaaliin’’ joogaharjoitukseen voi alkaa.

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

VALMISTAUTUMINEN SYNNYTYKSEEN KUMPPANIN / TUKIHENKILÖN KANSSA

Tarkista päivämäärät kohdasta ‘Purna Viikonloput’

Jokainen synnytys on erilainen ja ainutlaatuinen. Tällä kurssilla opit jättämään turhat ennakko-odotukset sivuun, ja niiden sijaan, voit keskittyä kasvattamaan itseluottamusta joka johdattaa sinut positiivisen synnytyskokemuksen saavuttamiseen.

Tukeakseen synnytyksen kehityskulkua, lantion on oltava laajentunut sen maksimaaliseen kokoonsa jotta vauva voi vaivattomasti kulkea synnytyskanavaa pitkin. Liikkumisen vaivattomuus ja tietyt asennot helpottavat avautumista. Kumppanin / tukihenkilön tuki ja apu ovat tärkeässä asemassa tässä vaiheessa. Työpajassa harjoittelemme erilaisia synnytysasentoja sekä opimme miten käyttää hengitystä tehokkaasti apuna saavuttaaksemme parhaan lopputuloksen. Pari tulee oppimaan miten käyttää ääntä apuna synnytyksen stimuloimisessa sekä rentoutumisen helpottamisessa. Synnytyksen tukihenkilö saa käytännöllisiä vinkkejä joiden avulla hän voi mahdollisimman luonnollisesti avustaa synnytyksen kulussa.

Työpajassa opit:

Syvempää ymmärrystä vauvan matkasta synnytyskanavassa sekä positiivisten synnytyshormonien psykosomaattisista mekanismeista.

Liikkumisen helppoutta painovoimaa hyväksi käyttäen.

Hengityksen ja äänen tehokasta käyttöä.

Rentoutumista supistusten aikana sekä niiden välissä.

Synnytyslihasten ja välilihan vapauttamista sekä niiden venyttämistä ilman pelon tunnetta. Näin vauvalla on enemmän tilaa liikkua.

Oikeanlaisia hengitystekniikoita. Tarkoitus on ohjata kehoa synnyttämään lempeästi opettelemalla käyttämään uloshengityksen rauhaisaa voimaa.

Muuttamaan äitiyteen siirtymisen pelon tyyneksi voimaksi. Jokaisesta naisesta löytyy sisäinen voima jonka löytämiseen jooga tarjoaa tehokkaita työkaluja.

Hinnat:

3-5 parin ryhmät 85€ / pari

Kahden parin ryhmä 105€ / pari

Yksityinen työpaja yhdelle parille 125€

Follow us on Facebook Yoga, Pregnancy, Birth and Babies

or Instagram purnaprenatal

Save

Save

logo
logo

Fredrikinkatu 67 E 42 | 00100 Helsinki
info(at)purnayoga.fi | p. +358 50 3533970

Developed by Heikki Kujala and design by Studio Ina Fiebig